Може ли 90 да бъде марка?


OHIM съобщава новината за отмяна на регистрацията на търговска марка “90” собственост на Nike. Искането за отмяна е основано на факта, че 90 се възприема и като размер на мъжки и женски облекла.
От Nike възразяват с това че освен 90 има и други номера и обозначения, определящи размера на дрехите, като те са различни в различните части на света.
Nike заявяват че марката им е придобила значителна отличителност на пазара, като поткрепят това със следните доказателства:

– копия от множество други марки на Общността с номера, които са регистрирани;
– справка с различните обозначения за размери на облекла по света;
– писмени показания на Директора на Nike Бразилия;
– копия от публикации и реклами съобщаващи за марка “TOTAL 90” на Nike;
– резултати от Google относно марката;

Въпреки горните доказателства Cancellation Division обявява регистрацията за невалидна на основа на Article 7(1)( b) и (c) CTMR във връзка с Article 51(1)(a) CTMR.
По отношение на придобитата отличителност на марката според OHIM тя не се отнася за марка 90, а за TOTAL 90, както личи от предоставените доказателства.
информация на OHIM.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s